Fietstocht SSVR 26 - 06- 2021

Op de zaterdag van 26 juni hield SSVR haar eerste fietstocht van 2021.

Het aantal aanmeldingen was niet groot, ongeveer 14 fietsers die wilden meedoen.

Dit lage aantal had natuurlijk te maken met de vakantie die al voor een aantal leden was begonnen.

Tevens de korte bekendmaking van de tocht.

Dit alles had in ieder geval geen gevolgen voor de gezelligheid.

De fietsers waren allemaal in een goede en gemotiveerde stemming.

Om 13.15 zijn we vertrokken in 2 groepen. Het beginstuk was een stukje door de stad richting de Kroeven.

Cees Verstreaten had voor iedereen een knooppunten kaartje gemaakt zodat je de tocht zelf kon volgen.

na de Kroeven was het richting het Ossekopke. Daar aangekomen waren we even in dubio om  daar wat te drinken.

Aangezien we nog niet zo lang onderweg waren besloten we het bij de volgende gelegenheid te doen.

Bij Kir Royal in Schijf was de eerste stop voor wat te drinken. Koffie en sommige wat sterkers.

Hierna weer door naar het volgende punt.

Onderweg lekker met iedereen tijdens het fietsen een praatje maken.

Ook het weerzien van oud collega’s en wat bijpraten was interessant.

Sommige waren echte fietsfanaten gebleken zoals Willem Tousijn die al meer dan 8000km op de teller had staan.

Na weer een uurtje gefietst te hebben door het bos reden we richting vliegveld Breda Internationaal, beter bekend als Seppe.

Daar gingen we weer wat drinken. Bij aankomst zagen we nog een oud collega die richting huis ging.

Willem van Vossen die klaar was met zijn rondleiding in het Seppe museum. Na wat praten met hem waren de kelen uitgedroogd.

Daar moesten we wat aan gaan doen dus snel naar binnen. We hadden een mooi plaatsje met staan tafels waar we allemaal terecht konden.

Na wat besteld te hebben zagen we het parachutespring vliegtuig opstarten en vertrekken.

Wat ook opviel was de donker lucht die niet veel goeds voorspelde.

Na een minuut of wat kwam het met bakken uit de hemel. We vluchten onder het afdak maar daar werden we snel verzocht om er onderuit te gaan.

Ze waren bang dat het dakframe het niet zou houden en alles zou instorten.

Binnen mochten we zolang aan de grote tafel zitten.

De regen bleef met bakken uit de lucht vallen. Sommige hadden een regenpak bij zich maar de meeste niet.

Hierop besloten we er maar een eind aan te maken en gelijk naar huis te fietsen.

Het was ondanks het slechte weer op het einde toch een gezellige middag en een leuke tocht geworden.

Op naar de volgende keer.